BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Budapest BEGIN:STANDARD DTSTART:20101031T020000 RDATE:20110327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20111030T020000 RDATE:20120325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20121028T020000 RDATE:20130331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20131027T020000 RDATE:20140330T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20141026T020000 RDATE:20150329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20151025T020000 RDATE:20160327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20161030T020000 RDATE:20170326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20171029T020000 RDATE:20180325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20181028T020000 RDATE:20190331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20191027T020000 RDATE:20200329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20201025T020000 RDATE:20210328T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20100623T000000 RDATE:20101031T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20110327T030000 RDATE:20111030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20120325T030000 RDATE:20121028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20130331T030000 RDATE:20131027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20140330T030000 RDATE:20141026T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20150329T030000 RDATE:20151025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20160327T030000 RDATE:20161030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20170326T030000 RDATE:20171029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20180325T030000 RDATE:20181028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20190331T030000 RDATE:20191027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20200329T030000 RDATE:20201025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT UID:c05c1e9ca2b15ffee6363ff146bec491 CATEGORIES:Liturgikus naptár CREATED:19700101T010000 SUMMARY:Keresztelő Szent János születése (főünnep) DESCRIPTION: Élete\n Jézus nyilvános föllépésének kezdetei Keresztelő Jánosnak a Jordán mellett indított bűnbánó mozgalmába nyúlnak vissza. Az evangélisták közül az egyetlen ,,történész” ennek az eseménynek páratlan üdvösségtörténeti jel entőségét egy hatos tagolású időmeghatározásban fejezi ki határozott vonáso kkal (Lk 3,1 sk.): Tiberius császár uralkodásának tizenötödik éve az októbe r 27. és szeptember 28. közötti időre utal, valószínűleg a Krisztus utáni 2 8/29. évben. Tulajdonképpen ez az egyetlen közvetlen évmegjelölés evangéliu mainkban.\n Alakjában semmi sem emlékeztetett az úgynevezett álmessiások vi selkedésére, akiknek föllépéséről az újszövetségi hagyomány is beszél. Volt ak, akik messiási prófétáknak adták ki magukat, s követőiknek megígérték, h ogy megismétlik Izrael eszményi őskorának, a mózesi időknek csodáit. A Lk 2 ,30 szerint bizonyos, hogy János föllépése előtt a pusztában élt, tehát azo n a helyen, amelyhez Izrael végső várakozásai fűződtek. Kumrán jámborai is a júdeai pusztában - távol a bűnös világtól és az elvilágiasodott templomtó l - akartak fölkészülni akkoriban Isten végső megjelenésére. Még az is lehe tséges, hogy János egy bizonyos ideig náluk tartózkodott. Az említett messi ás- jelöltekkel szemben ő nem ígért semmiféle megmentő csodát, amely igazol hatta volna őt. A hagyomány egyetlen csodáját sem említi.\n A János-evangél ium Betániát (1,28), később a Szalim közelében lévő Ainont nevezi meg János működési helyéül. Amikor a zsidók a Jordán déli folyásának steppevidékén m eglátták a Keresztelő bőrövvel összefogott teveszőr ruháját és szűkös puszt ai étkezését (Mk 1,6), egykori legizzóbb prófétájukra, Illésre kellett emlé kezniök, akin ,,szőrruha volt, a derekán pedig bőröv” (2Kir 1,8), s akinek az akkori zsidóság várakozása szerint a Vég előtt vissza kellett térnie, ho gy Jahve vagy a Messiás előfutáraként fölkészítse a népet az üdvösség idejé re.\n A Keresztelő a nép minden tagját és osztályát, még vezető köreit is, kivétel nélkül megtérésre szólította föl. Már ő sem becsülte semmire, ha eg yesek elbizakodottan megvetettek másokat, és vélt igazvoltukkal kevélykedte k. Ezt tette némely elkülönülő csoport, mint a farizeusok és az esszénusok, arra hivatkozva, hogy ők ismerik a törvényt. És arra se hivatkozzék senki vakmerően, hogy az Isten népéhez tartozik, se arra, hogy a nagy ősatya, Ábr ahám érdemei mindent eligazítanak. ,,Aki utánam jön, erősebb nálam” - hirde ti János, kinek bűnbánatra felszólító szava a meghirdetett ítélet közvetlen közelsége miatt minden más próféta szavánál súlyosabb.\n Ennek a végső föl készülésnek a kifejezésére szólítja föl az embereket a ,,bűnbánat keresztsé gére'” (Mk 1,4). Ez a bűnbánati keresztség is új volt Izrael földjén és nép ében. Semmi köze sem volt az egyébként is csak a későbbi időkből kimutathat ó prozelita keresztséghez. Azt az önként vállalkozó pogányoknak és nem a zs idóknak kellett fölvenniök, hogy megtisztuljanak rituális tisztátalanságukt ól. Különbözött egyes jelentéktelen zsidó közösségek megismételhető kereszt ségétől is. A prófétai igehirdető csak a megtérésre kész zsidóknak szolgált atta ki egyszer, kizárólagosan és végérvényesen!\n Erről a megtérést követe lő keresztségről természetesen Heródes Antipász negyedes fejedelem sem akar t tudni. Heródes a bűnbánatot hirdető Jánoshoz térbelileg igen közel, Jerik óban élt, melyet apja téli szállásul újra fölépíttetett. A próféta szózata alól azonban ő sem tudta kivonni magát. Mint Sámuel, Nátán vagy Illés, a Ke resztelő is igaz prófétaként emelte föl szavát az Isten parancsát semmibe v evő tartományi fejedelem ellen, aki elcsábította mostohatestvére feleségét, Heródiást (Mk 6,18). Az, hogy Heródes vétkét János oly bátran megnevezte, elfogatásához vezetett. Amint a zsidó történetíró, Josephus Flavius tudósít minket, Mahérusz várába zárták, a Holt- tengertől keletre, ahol Heródesnek pompás palotája volt. Tulajdonképpeni ellenfele, Heródiás csak az alkalmat várta, hogy a kellemetlen erkölcsbírót végleg félretegye az útból. Megtalá lta a módját, hogy mostohalányának, Szaloménak tánca révén egy nagy ünnep b oros hangulatában csapdába ejtse a kéjsóvár vénembert, és szörnyűséges aján dékot követeljen tőle: a rab János fejét (Mk 6,17-- 29).\n Míg az újszövets égi hagyomány egy része a Keresztelőt minden előzmény nélkül lépteti föl, t ehát nem ismeri előtörténetét, sem meghívatásának történetét, a Lukács-evan gélium elmondja születésének és névadásának csodálatos körülményeit idős sz ülei, Zakariás zsidó pap és Erzsébet otthonában. Ez - a 6. századtól nyomon követhető hagyomány szerint - a Jeruzsálemtől 7,5 kilométernyire nyugatra lévő Ain-Karimban történt. Még fontosabb az, amit egyetlen más prófétáról s em állítottak soha: János anyja méhétől fogva el volt telve Szentlélekkel. Ő volt tehát Jahve végső időkre szánt prófétája, aki születése, beszéde és tettei által meghozza Izrael népének az üdvösség idejét (Lk 1,15-17).\n Ő a z utolsó próféta, aki mint közvetlen út-készítő, egészen a kezdődő Istenors zág küszöbéig vezet. Ezért az ősegyház joggal látta meg benne az újra eljöt t Illést (Mt 7,10.14). Jézus a maga isteni küldetését annyira összekapcsolj a Jánoséval, hogy azoknak, akik János bűnbánati keresztségét elutasították, kijelenti, hogy ezzel vele és küldetésével szemben is döntöttek (Mk 11,27- -33; Lk 7,29 sk.). Jézus nemcsak az isteni megbízatás dolgában tudja egynek magát előfutárával, hanem az elutasíttatásban is; hiszen egyaránt félreism erik, s megvetéssel és gyanúval fogadják Jánosnak, az előfutárnak és bűnbán athirdetőnek, valamint Jézusnak, az üdvösség meghozójának életmódját: ,,Elj ött János, nem eszik, nem iszik, s azt mondják rá, hogy ördöge van. Eljött az Emberfia, eszik is, iszik is, s azt mondják rá, lám a falánk, iszákos em ber, a vámosok és a bűnösök barátja” (Mt 11,18--19).\n \n Szent Ágoston ír ásából\n \n ,,A megszentelt János születését ünnepli az Egyház. Nincs más az atyák között, akinek földi születésnapját ünneppel ülnénk meg, csak Jáno snak és Jézusnak a születését ünnepeljük. Ez nincs jelentőség híján. Ha tal án magyarázatunk a tárgy méltóságához képest rövidnek tetszik is, tartalma mégis annál fönségesebb és termékenyebb.\n János meddő öregasszonytól szüle tik, Krisztus fiatal szűz leánytól. Apja nem hisz János születésében, ezért megnémul. Mária hisz Jézusban, is hitben foganja őt.\n János olyan mint va lami határvonal a két szövetség, az Ó- és az Újszövetség között. Maga az Úr állítja, hogy János valamiképpen határ. Ezt mondja ugyanis: ,,A próféták é s a törvény Jánosig tartanak.'' (Mt 11, 13) János a maga személyében az Ósz övetséget ábrázolja, de már az újat hirdeti. Mivel az Ószövetség képviselőj e, azért öregtől születik. Mivel pedig az újat hirdeti, azért már anyja méh ében prófétává lesz. Még meg sem született, és Mária érkezésekor anyja öléb en repesett az örömtől. Már akkor küldetést kapott, születése előtt. Még mi előtt látta volna őt, nyilvánvalóvá lett, kinek lesz előfutára. Szent össze függések ezek, és meghaladják a törékeny emberi mértéket. Végül megszületik , megkapja nevét, és apja nyelve megoldódik. Gondold meg, mi történt, mert képszerűen az igaz valóságot jelzi.\n Zakariás hallgat, és elveszíti hangjá t mindaddig, amíg az Úr előfutára, János meg nem születik, és vissza nem ad ja a hangját. Zakariás hallgatása mi más, mint rejtett, titkos és elzárt pr ófécia, melyet Krisztus tanítása tesz világossá? Értelme megnyílik az ő elj övetelekor, s ami rejtve volt, napvilágra jön annak megjelenésével, akiről a jövendölés szól. Az a tény, hogy Zakariás szava megjön János születésekor , ugyanazt jelenti, mint a templom függönyének szétszakadása Jézus keresztr e feszítésekor. Ha János önmagát hirdette volna, Zakariás ajka nem nyílt vo lna meg. Megoldódik a nyelv, mert megszületik a hang. Mert János az időben hangzó hang, Krisztus azonban a kezdettől hangzó örök Ige.”\n \n Imádság\n Istenünk, ki azért küldted Keresztelő Szent Jánost, hogy a népet előkészít se Krisztus Urunk eljövetelére, kérünk, add meg népednek a Szentlélek örömé t, és vezéreld híveid szívét az üdvösség és a béke útjára!\n X-ALT-DESC;FMTTYPE=text/html:
Élete
Jézus nyilvános föllépésének kezdet ei Keresztelő Jánosnak a Jordán mellett indított bűnbánó mozgalmába nyúlnak vissza. Az evangélisták közül az egyetlen ,,történész” ennek az eseménynek páratlan üdvösségtörténeti jelentőségét egy hatos tagolású időmeghatározás ban fejezi ki határozott vonásokkal (Lk 3,1 sk.): Tiberius császár uralkodá sának tizenötödik éve az október 27. és szeptember 28. közötti időre utal, valószínűleg a Krisztus utáni 28/29. évben. Tulajdonképpen ez az egyetlen k özvetlen évmegjelölés evangéliumainkban.
Alakjában semmi sem emlékez tetett az úgynevezett álmessiások viselkedésére, akiknek föllépéséről az új szövetségi hagyomány is beszél. Voltak, akik messiási prófétáknak adták ki magukat, s követőiknek megígérték, hogy megismétlik Izrael eszményi őskorán ak, a mózesi időknek csodáit. A Lk 2,30 szerint bizonyos, hogy János föllép ése előtt a pusztában élt, tehát azon a helyen, amelyhez Izrael végső várak ozásai fűződtek. Kumrán jámborai is a júdeai pusztában - távol a bűnös vilá gtól és az elvilágiasodott templomtól - akartak fölkészülni akkoriban Isten végső megjelenésére. Még az is lehetséges, hogy János egy bizonyos ideig n áluk tartózkodott. Az említett messiás- jelöltekkel szemben ő nem ígért sem miféle megmentő csodát, amely igazolhatta volna őt. A hagyomány egyetlen cs odáját sem említi.
A János-evangélium Betániát (1,28), később a Szal im közelében lévő Ainont nevezi meg János működési helyéül. Amikor a zsidók a Jordán déli folyásának steppevidékén meglátták a Keresztelő bőrövvel öss zefogott teveszőr ruháját és szűkös pusztai étkezését (Mk 1,6), egykori leg izzóbb prófétájukra, Illésre kellett emlékezniök, akin ,,szőrruha volt, a d erekán pedig bőröv” (2Kir 1,8), s akinek az akkori zsidóság várakozása szer int a Vég előtt vissza kellett térnie, hogy Jahve vagy a Messiás előfutárak ént fölkészítse a népet az üdvösség idejére.
A Keresztelő a nép minden tagját és osztály át, még vezető köreit is, kivétel nélkül megtérésre szólította föl. Már ő s em becsülte semmire, ha egyesek elbizakodottan megvetettek másokat, és vélt igazvoltukkal kevélykedtek. Ezt tette némely elkülönülő csoport, mint a fa rizeusok és az esszénusok, arra hivatkozva, hogy ők ismerik a törvényt. És arra se hivatkozzék senki vakmerően, hogy az Isten népéhez tartozik, se arr a, hogy a nagy ősatya, Ábrahám érdemei mindent eligazítanak. ,,Aki utánam j ön, erősebb nálam” - hirdeti János, kinek bűnbánatra felszólító szava a meg hirdetett ítélet közvetlen közelsége miatt minden más próféta szavánál súly osabb.
Ennek a végső fölkészülésnek a kifejezésére szólítja föl az e mbereket a ,,bűnbánat keresztségére'” (Mk 1,4). Ez a bűnbánati keresztség i s új volt Izrael földjén és népében. Semmi köze sem volt az egyébként is cs ak a későbbi időkből kimutatható prozelita keresztséghez. Azt az önként vál lalkozó pogányoknak és nem a zsidóknak kellett fölvenniök, hogy megtisztulj anak rituális tisztátalanságuktól. Különbözött egyes jelentéktelen zsidó kö zösségek megismételhető keresztségétől is. A prófétai igehirdető csak a meg térésre kész zsidóknak szolgáltatta ki egyszer, kizárólagosan és végérvénye sen!
Erről a megtérést követelő keresztségről természetesen Heródes Antipász negyedes fejedelem sem akart tudni. Heródes a bűnbánatot hirdető J ánoshoz térbelileg igen közel, Jerikóban élt, melyet apja téli szállásul új ra fölépíttetett. A próféta szózata alól azonban ő sem tudta kivonni magát. Mint Sámuel, Nátán vagy Illés, a Keresztelő is igaz prófétaként emelte föl szavát az Isten parancsát semmibe vevő tartományi fejedelem ellen, aki elc sábította mostohatestvére feleségét, Heródiást (Mk 6,18). Az, hogy Heródes vétkét János oly bátran megnevezte, elfogatásához vezetett. Amint a zsidó t örténetíró, Josephus Flavius tudósít minket, Mahérusz várába zárták, a Holt - tengertől keletre, ahol Heródesnek pompás palotája volt. Tulajdonképpeni ellenfele, Heródiás csak az alkalmat várta, hogy a kellemetlen erkölcsbírót végleg félretegye az útból. Megtalálta a módját, hogy mostohalányának, Sza loménak tánca révén egy nagy ünnep boros hangulatában csapdába ejtse a kéjs óvár vénembert, és szörnyűséges ajándékot követeljen tőle: a rab János fejé t (Mk 6,17-- 29).
Míg az újszövetségi hagyomány egy része a Kereszte lőt minden előzmény nélkül lépteti föl, tehát nem ismeri előtörténetét, sem meghívatásának történetét, a Lukács-evangélium elmondja születésének és né vadásának csodálatos körülményeit idős szülei, Zakariás zsidó pap és Erzséb et otthonában. Ez - a 6. századtól nyomon követhető hagyomány szerint - a J eruzsálemtől 7,5 kilométernyire nyugatra lévő Ain-Karimban történt. Még fon tosabb az, amit egyetlen más prófétáról sem állítottak soha: János anyja mé hétől fogva el volt telve Szentlélekkel. Ő volt tehát Jahve végső időkre sz ánt prófétája, aki születése, beszéde és tettei által meghozza Izrael népén ek az üdvösség idejét (Lk 1,15-17).
Ő az utolsó próféta, aki mint kö zvetlen út-készítő, egészen a kezdődő Istenország küszöbéig vezet. Ezért az ősegyház joggal látta meg benne az újra eljött Illést (Mt 7,10.14). Jézus a maga isteni küldetését annyira összekapcsolja Jánoséval, hogy azoknak, ak ik János bűnbánati keresztségét elutasították, kijelenti, hogy ezzel vele é s küldetésével szemben is döntöttek (Mk 11,27--33; Lk 7,29 sk.). Jézus nemc sak az isteni megbízatás dolgában tudja egynek magát előfutárával, hanem az elutasíttatásban is; hiszen egyaránt félreismerik, s megvetéssel és gyanúv al fogadják Jánosnak, az előfutárnak és bűnbánathirdetőnek, valamint Jézusn ak, az üdvösség meghozójának életmódját: ,,Eljött János, nem eszik, nem isz ik, s azt mondják rá, hogy ördöge van. Eljött az Emberfia, eszik is, iszik is, s azt mondják rá, lám a falánk, iszákos ember, a vámosok és a bűnösök b arátja” (Mt 11,18--19).
Szent Ágoston írásábó l
,,A megszentelt János születését ünnepli az Egyh áz. Nincs más az atyák között, akinek földi születésnapját ünneppel ülnénk meg, csak Jánosnak és Jézusnak a születését ünnepeljük. Ez nincs jelentőség híján. Ha talán magyarázatunk a tárgy méltóságához képest rövidnek tetszik is, tartalma mégis annál fönségesebb és termékenyebb.
János meddő ö regasszonytól születik, Krisztus fiatal szűz leánytól. Apja nem hisz János születésében, ezért megnémul. Mária hisz Jézusban, is hitben foganja őt.
János olyan mint valami határvonal a két szövetség, az Ó- és az Újszöv etség között. Maga az Úr állítja, hogy János valamiképpen határ. Ezt mondja ugyanis: ,,A próféták és a törvény Jánosig tartanak.'' (Mt 11, 13) János a maga személyében az Ószövetséget ábrázolja, de már az újat hirdeti. Mivel az Ószövetség képviselője, azért öregtől születik. Mivel pedig az újat hird eti, azért már anyja méhében prófétává lesz. Még meg sem született, és Mári a érkezésekor anyja ölében repesett az örömtől. Már akkor küldetést kapott, születése előtt. Még mielőtt látta volna őt, nyilvánvalóvá lett, kinek les z előfutára. Szent összefüggések ezek, és meghaladják a törékeny emberi mér téket. Végül megszületik, megkapja nevét, és apja nyelve megoldódik. Gondol d meg, mi történt, mert képszerűen az igaz valóságot jelzi.
Zakariás hallgat, és elveszíti hangját mindaddig, amíg az Úr előfutára, János meg n em születik, és vissza nem adja a hangját. Zakariás hallgatása mi más, mint rejtett, titkos és elzárt prófécia, melyet Krisztus tanítása tesz világoss á? Értelme megnyílik az ő eljövetelekor, s ami rejtve volt, napvilágra jön annak megjelenésével, akiről a jövendölés szól. Az a tény, hogy Zakariás sz ava megjön János születésekor, ugyanazt jelenti, mint a templom függönyének szétszakadása Jézus keresztre feszítésekor. Ha János önmagát hirdette voln a, Zakariás ajka nem nyílt volna meg. Megoldódik a nyelv, mert megszületik a hang. Mert János az időben hangzó hang, Krisztus azonban a kezdettől hang zó örök Ige.”
Imádság
Istenün k, ki azért küldted Keresztelő Szent Jánost, hogy a népet előkészítse Krisz tus Urunk eljövetelére, kérünk, add meg népednek a Szentlélek örömét, és ve zéreld híveid szívét az üdvösség és a béke útjára!
DTSTAMP:20240328T183028 DTSTART;TZID=Europe/Budapest;VALUE=DATE:20110624 DTEND;TZID=Europe/Budapest;VALUE=DATE:20110625 SEQUENCE:0 RRULE:FREQ=YEARLY;COUNT=100;INTERVAL=1;BYYEARDAY=-191 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT END:VCALENDAR