BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Budapest BEGIN:STANDARD DTSTART:20101207T000000 RDATE:20110327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20111030T020000 RDATE:20120325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20121028T020000 RDATE:20130331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20131027T020000 RDATE:20140330T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20141026T020000 RDATE:20150329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20151025T020000 RDATE:20160327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20161030T020000 RDATE:20170326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20171029T020000 RDATE:20180325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20181028T020000 RDATE:20190331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20191027T020000 RDATE:20200329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20201025T020000 RDATE:20210328T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20110327T030000 RDATE:20111030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20120325T030000 RDATE:20121028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20130331T030000 RDATE:20131027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20140330T030000 RDATE:20141026T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20150329T030000 RDATE:20151025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20160327T030000 RDATE:20161030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20170326T030000 RDATE:20171029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20180325T030000 RDATE:20181028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20190331T030000 RDATE:20191027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20200329T030000 RDATE:20201025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT UID:3498657e19061857bf54434b5d40923f CATEGORIES:Liturgikus naptár CREATED:19700101T010000 SUMMARY:A boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatása (főünnep) DESCRIPTION: A boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe arra utal, hogy a Szent Szűz fogantatása első pillanatától, Krisztus érdemeire való tekint ettel, mentes volt az eredeti bűntől és annak minden hatásától.\n A hittéte l Isten bűn fölötti győzelmét adja tudtul, melyet Jézus Krisztus által vitt végbe. A "kegyelemmel teljes" megnevezés tömören kifejezi az ünnep tartalm át. Gábor főangyal így szólítja meg a názáreti Máriát. Lukács evangélista i tt tudatosan a hívő tanítvány példaképeként állítja be Máriát, aki elfogadj a Isten hívását. Ő a kegyelemmel átjárt végidőkbeli Sion leánya. Benne olya n állandó életállapot alakult ki, melyet Isten beavatkozása vitt végbe.\n A szeplőtelen fogantatás elsősorban Isten szeretetének a győzelme, mely nem hátrál meg az emberek ellenállása és bűnei miatt, hanem talál lehetőséget é s alkalmat tervének megvalósítására. A kinyilatkoztatás egészét tekintve el mondhatjuk, hogy az úgynevezett ősevangéliumtól kezdve - amikor az Úristen a Teremtés könyve első lapjain tudtul adja, hogy "az asszony széttiporja a kígyó fejét" - a pátriárkákon át egészen a próféták és a királyok jövendölé séig, a szeplőtelen fogantatás, mint a tiszta emberiség megnyilvánulása, Is ten üdvözítő tervében végig jelen volt. Mária ezért az "egészen szép", a Na p teljes fénye, az Atya ragyogásának tükröződése, az Istenhez, és az ő ered eti elgondolásához leginkább hasonló és legközelebb álló teremtmény. Az ő v égérvényes "igenje" Isten tervére és az Istenre hagyatkozó engedelmessége a kegyelem műve. Ahogy nem véletlen az angyal megszólítása: "Üdvöz légy kegy elemmel teljes!", nem volt véletlen Mária válasza sem: "Íme, az Úr szolgáló leánya, legyen nekem a te igéd szerint." Mária magatartása a szív fiatalság át és az eljövendő dolgok hűséges várását jelenti. Benne az Istennel való e gyüttműködés tökéletes mintáját láthatjuk.\n A dogma több mint másfél évszá zados kihirdetése Krisztus mai követőit is megszólítja, mert Isten bennünke t is olyannak szeretne látni, mint Máriát, a kegyelemmel teljest. Szent Pál apostol valami hasonlóra buzdítja az efezusi híveket: "Isten Krisztusban m inket is kiválasztott a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlen ek legyünk, hogy magasztaljuk felséges kegyelmét, amellyel megajándékozott minket." Ugyanaz a kegyelmi adomány vár tehát ránk is, amelyet Mária elfoga dott, és amelyre élete szentségével és tisztaságával válaszolt.\n 1858-ban, négy évvel az ünnepélyes pápai kijelentés után a lourdes-i jelenések minte gy megerősítették a dogma tanítását: Szűz Mária az áteredő bűn minden foltj ától mentes volt. A tizennégy éves Bernadettnek többször megjelenő "gyönyör ű asszony" a rózsafűzér imádkozására szólított fel, azért, hogy az emberek változtassák meg életüket és fogadják be Istent a szívükbe. Ez a "fehér ruh ás asszony" az egyik jelenés alkalmával így mutatkozott be: "Én vagyok a sz eplőtelen fogantatás." Az ünnep azt az örömhírt közvetíti felénk, hogy Mári át követve és az ő közbenjárását kérve elnyerhetjük az Isten által nekünk i s megadott kegyelmet, még ebben a bűntől megsebzett világban is, Krisztus ü dvözítő művébe vetett hittel, hogy Isten tiszta, szeplőtelen gyermekei legy ünk.\n Adoremus 2006. Kránitz Mihály teológus tanár\n Imádság\n Istenünk, t e méltó hajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen f ogantatásában, amikor őt Fiad halálának érdeméért eleve megóvtad minden bűn től. Szűz Mária közbenjárására engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk e l hozzád.\n X-ALT-DESC;FMTTYPE=text/html:
A bold ogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe arra utal, hogy a Szen t Szűz fogantatása első pillanatától, Krisztus érdemeire való tekintettel, mentes volt az eredeti bűntől és annak minden hatásától.
A hittétel Isten bűn fölötti győzelmét adja tudtul, melyet Jézus Krisztus által vitt v égbe. A "kegyelemmel teljes" megnevezés tömören kifejezi az ünnep tartalmát . Gábor főangyal így szólítja meg a názáreti Máriát. Lukács evangélista itt tudatosan a hívő tanítvány példaképeként állítja be Máriát, aki elfogadja Isten hívását. Ő a kegyelemmel átjárt végidőkbeli Sion leánya. Benne olyan állandó életállapot alakult ki, melyet Isten beavatkozása vitt végbe.
A szeplőtelen fogantatás elsősorban Isten szeretetének a győzelme, mely n em hátrál meg az emberek ellenállása és bűnei miatt, hanem talál lehetősége t és alkalmat tervének megvalósítására. A kinyilatkoztatás egészét tekintve elmondhatjuk, hogy az úgynevezett ősevangéliumtól kezdve - amikor az Úrist en a Teremtés könyve első lapjain tudtul adja, hogy "az asszony széttiporja a kígyó fejét" - a pátriárkákon át egészen a próféták és a királyok jövend öléséig, a szeplőtelen fogantatás, mint a tiszta emberiség megnyilvánulása, Isten üdvözítő tervében végig jelen volt. Mária ezért az "egészen szép", a Nap teljes fénye, az Atya ragyogásának tükröződése, az Istenhez, és az ő e redeti elgondolásához leginkább hasonló és legközelebb álló teremtmény. Az ő végérvényes "igenje" Isten tervére és az Istenre hagyatkozó engedelmesség e a kegyelem műve. Ahogy nem véletlen az angyal megszólítása: "Üdvöz légy k egyelemmel teljes!", nem volt véletlen Mária válasza sem: "Íme, az Úr szolg álóleánya, legyen nekem a te igéd szerint." Mária magatartása a szív fiatal ságát és az eljövendő dolgok hűséges várását jelenti. Benne az Istennel val ó együttműködés tökéletes mintáját láthatjuk.
A dogma több mint másf él évszázados kihirdetése Krisztus mai követőit is megszólítja, mert Isten bennünket is olyannak szeretne látni, mint Máriát, a kegyelemmel teljest. S zent Pál apostol valami hasonlóra buzdítja az efezusi híveket: "Isten Krisz tusban minket is kiválasztott a világ teremtése előtt, hogy szentek és fedd hetetlenek legyünk, hogy magasztaljuk felséges kegyelmét, amellyel megajánd ékozott minket." Ugyanaz a kegyelmi adomány vár tehát ránk is, amelyet Mári a elfogadott, és amelyre élete szentségével és tisztaságával válaszolt.
1858-ban, négy évvel az ünnepélyes pápai kijelentés után a lourdes-i je lenések mintegy megerősítették a dogma tanítását: Szűz Mária az áteredő bűn minden foltjától mentes volt. A tizennégy éves Bernadettnek többször megje lenő "gyönyörű asszony" a rózsafűzér imádkozására szólított fel, azért, hog y az emberek változtassák meg életüket és fogadják be Istent a szívükbe. Ez a "fehér ruhás asszony" az egyik jelenés alkalmával így mutatkozott be: "É n vagyok a szeplőtelen fogantatás." Az ünnep azt az örömhírt közvetíti felé nk, hogy Máriát követve és az ő közbenjárását kérve elnyerhetjük az Isten á ltal nekünk is megadott kegyelmet, még ebben a bűntől megsebzett világban i s, Krisztus üdvözítő művébe vetett hittel, hogy Isten tiszta, szeplőtelen g yermekei legyünk.
Adoremus 2006. Kránitz Mihály teológus tanár
Imádság strong>
Istenünk, te méltó hajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságo s Szűz Mária szeplőtelen fogantatásában, amikor őt Fiad halálának érdeméért eleve megóvtad minden bűntől. Szűz Mária közbenjárására engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk el hozzád.
DTSTAMP:20240328T094512 DTSTART;TZID=Europe/Budapest;VALUE=DATE:20111208 DTEND;TZID=Europe/Budapest;VALUE=DATE:20111209 SEQUENCE:0 RRULE:FREQ=YEARLY;COUNT=100;INTERVAL=1;BYYEARDAY=-24 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:3498657e19061857bf54434b5d40923f CATEGORIES:Liturgikus naptár CREATED:20130723T150408 SUMMARY:A boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatása (főünnep) DESCRIPTION: A boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe arra utal, hogy a Szent Szűz fogantatása első pillanatától, Krisztus érdemeire való tekint ettel, mentes volt az eredeti bűntől és annak minden hatásától.\n A hittéte l Isten bűn fölötti győzelmét adja tudtul, melyet Jézus Krisztus által vitt végbe. A "kegyelemmel teljes" megnevezés tömören kifejezi az ünnep tartalm át. Gábor főangyal így szólítja meg a názáreti Máriát. Lukács evangélista i tt tudatosan a hívő tanítvány példaképeként állítja be Máriát, aki elfogadj a Isten hívását. Ő a kegyelemmel átjárt végidőkbeli Sion leánya. Benne olya n állandó életállapot alakult ki, melyet Isten beavatkozása vitt végbe.\n A szeplőtelen fogantatás elsősorban Isten szeretetének a győzelme, mely nem hátrál meg az emberek ellenállása és bűnei miatt, hanem talál lehetőséget é s alkalmat tervének megvalósítására. A kinyilatkoztatás egészét tekintve el mondhatjuk, hogy az úgynevezett ősevangéliumtól kezdve - amikor az Úristen a Teremtés könyve első lapjain tudtul adja, hogy "az asszony széttiporja a kígyó fejét" - a pátriárkákon át egészen a próféták és a királyok jövendölé séig, a szeplőtelen fogantatás, mint a tiszta emberiség megnyilvánulása, Is ten üdvözítő tervében végig jelen volt. Mária ezért az "egészen szép", a Na p teljes fénye, az Atya ragyogásának tükröződése, az Istenhez, és az ő ered eti elgondolásához leginkább hasonló és legközelebb álló teremtmény. Az ő v égérvényes "igenje" Isten tervére és az Istenre hagyatkozó engedelmessége a kegyelem műve. Ahogy nem véletlen az angyal megszólítása: "Üdvöz légy kegy elemmel teljes!", nem volt véletlen Mária válasza sem: "Íme, az Úr szolgáló leánya, legyen nekem a te igéd szerint." Mária magatartása a szív fiatalság át és az eljövendő dolgok hűséges várását jelenti. Benne az Istennel való e gyüttműködés tökéletes mintáját láthatjuk.\n A dogma több mint másfél évszá zados kihirdetése Krisztus mai követőit is megszólítja, mert Isten bennünke t is olyannak szeretne látni, mint Máriát, a kegyelemmel teljest. Szent Pál apostol valami hasonlóra buzdítja az efezusi híveket: "Isten Krisztusban m inket is kiválasztott a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlen ek legyünk, hogy magasztaljuk felséges kegyelmét, amellyel megajándékozott minket." Ugyanaz a kegyelmi adomány vár tehát ránk is, amelyet Mária elfoga dott, és amelyre élete szentségével és tisztaságával válaszolt.\n 1858-ban, négy évvel az ünnepélyes pápai kijelentés után a lourdes-i jelenések minte gy megerősítették a dogma tanítását: Szűz Mária az áteredő bűn minden foltj ától mentes volt. A tizennégy éves Bernadettnek többször megjelenő "gyönyör ű asszony" a rózsafűzér imádkozására szólított fel, azért, hogy az emberek változtassák meg életüket és fogadják be Istent a szívükbe. Ez a "fehér ruh ás asszony" az egyik jelenés alkalmával így mutatkozott be: "Én vagyok a sz eplőtelen fogantatás." Az ünnep azt az örömhírt közvetíti felénk, hogy Mári át követve és az ő közbenjárását kérve elnyerhetjük az Isten által nekünk i s megadott kegyelmet, még ebben a bűntől megsebzett világban is, Krisztus ü dvözítő művébe vetett hittel, hogy Isten tiszta, szeplőtelen gyermekei legy ünk.\n Adoremus 2006. Kránitz Mihály teológus tanár\n Imádság\n Istenünk, t e méltó hajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen f ogantatásában, amikor őt Fiad halálának érdeméért eleve megóvtad minden bűn től. Szűz Mária közbenjárására engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk e l hozzád.\n X-ALT-DESC;FMTTYPE=text/html:A bold ogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe arra utal, hogy a Szen t Szűz fogantatása első pillanatától, Krisztus érdemeire való tekintettel, mentes volt az eredeti bűntől és annak minden hatásától.
A hittétel Isten bűn fölötti győzelmét adja tudtul, melyet Jézus Krisztus által vitt v égbe. A "kegyelemmel teljes" megnevezés tömören kifejezi az ünnep tartalmát . Gábor főangyal így szólítja meg a názáreti Máriát. Lukács evangélista itt tudatosan a hívő tanítvány példaképeként állítja be Máriát, aki elfogadja Isten hívását. Ő a kegyelemmel átjárt végidőkbeli Sion leánya. Benne olyan állandó életállapot alakult ki, melyet Isten beavatkozása vitt végbe.
A szeplőtelen fogantatás elsősorban Isten szeretetének a győzelme, mely n em hátrál meg az emberek ellenállása és bűnei miatt, hanem talál lehetősége t és alkalmat tervének megvalósítására. A kinyilatkoztatás egészét tekintve elmondhatjuk, hogy az úgynevezett ősevangéliumtól kezdve - amikor az Úrist en a Teremtés könyve első lapjain tudtul adja, hogy "az asszony széttiporja a kígyó fejét" - a pátriárkákon át egészen a próféták és a királyok jövend öléséig, a szeplőtelen fogantatás, mint a tiszta emberiség megnyilvánulása, Isten üdvözítő tervében végig jelen volt. Mária ezért az "egészen szép", a Nap teljes fénye, az Atya ragyogásának tükröződése, az Istenhez, és az ő e redeti elgondolásához leginkább hasonló és legközelebb álló teremtmény. Az ő végérvényes "igenje" Isten tervére és az Istenre hagyatkozó engedelmesség e a kegyelem műve. Ahogy nem véletlen az angyal megszólítása: "Üdvöz légy k egyelemmel teljes!", nem volt véletlen Mária válasza sem: "Íme, az Úr szolg álóleánya, legyen nekem a te igéd szerint." Mária magatartása a szív fiatal ságát és az eljövendő dolgok hűséges várását jelenti. Benne az Istennel val ó együttműködés tökéletes mintáját láthatjuk.
A dogma több mint másf él évszázados kihirdetése Krisztus mai követőit is megszólítja, mert Isten bennünket is olyannak szeretne látni, mint Máriát, a kegyelemmel teljest. S zent Pál apostol valami hasonlóra buzdítja az efezusi híveket: "Isten Krisz tusban minket is kiválasztott a világ teremtése előtt, hogy szentek és fedd hetetlenek legyünk, hogy magasztaljuk felséges kegyelmét, amellyel megajánd ékozott minket." Ugyanaz a kegyelmi adomány vár tehát ránk is, amelyet Mári a elfogadott, és amelyre élete szentségével és tisztaságával válaszolt.
1858-ban, négy évvel az ünnepélyes pápai kijelentés után a lourdes-i je lenések mintegy megerősítették a dogma tanítását: Szűz Mária az áteredő bűn minden foltjától mentes volt. A tizennégy éves Bernadettnek többször megje lenő "gyönyörű asszony" a rózsafűzér imádkozására szólított fel, azért, hog y az emberek változtassák meg életüket és fogadják be Istent a szívükbe. Ez a "fehér ruhás asszony" az egyik jelenés alkalmával így mutatkozott be: "É n vagyok a szeplőtelen fogantatás." Az ünnep azt az örömhírt közvetíti felé nk, hogy Máriát követve és az ő közbenjárását kérve elnyerhetjük az Isten á ltal nekünk is megadott kegyelmet, még ebben a bűntől megsebzett világban i s, Krisztus üdvözítő művébe vetett hittel, hogy Isten tiszta, szeplőtelen g yermekei legyünk.
Adoremus 2006. Kránitz Mihály teológus tanár
Imádság strong>
Istenünk, te méltó hajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságo s Szűz Mária szeplőtelen fogantatásában, amikor őt Fiad halálának érdeméért eleve megóvtad minden bűntől. Szűz Mária közbenjárására engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk el hozzád.
URL;VALUE=URI:https://szentimregyor.hu/jdoc4/index.php/component/jevents/icalrepeat.detai l/2013/12/09/19076/-/a-boldogsagos-szuz-maria-szeplotelen-fogantatasa-founn ep?Itemid=1&tmpl=component DTSTAMP:20240328T094512 DTSTART;TZID=Europe/Budapest:20131209T080000 DTEND;TZID=Europe/Budapest:20131209T150000 RECURRENCE-ID;TZID=Europe/Budapest:20131208T000000 SEQUENCE:0 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT BEGIN:VEVENT UID:3498657e19061857bf54434b5d40923f CATEGORIES:Liturgikus naptár CREATED:20130723T150408 SUMMARY:A boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatása (főünnep) DESCRIPTION: A boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe arra utal, hogy a Szent Szűz fogantatása első pillanatától, Krisztus érdemeire való tekint ettel, mentes volt az eredeti bűntől és annak minden hatásától.\n A hittéte l Isten bűn fölötti győzelmét adja tudtul, melyet Jézus Krisztus által vitt végbe. A "kegyelemmel teljes" megnevezés tömören kifejezi az ünnep tartalm át. Gábor főangyal így szólítja meg a názáreti Máriát. Lukács evangélista i tt tudatosan a hívő tanítvány példaképeként állítja be Máriát, aki elfogadj a Isten hívását. Ő a kegyelemmel átjárt végidőkbeli Sion leánya. Benne olya n állandó életállapot alakult ki, melyet Isten beavatkozása vitt végbe.\n A szeplőtelen fogantatás elsősorban Isten szeretetének a győzelme, mely nem hátrál meg az emberek ellenállása és bűnei miatt, hanem talál lehetőséget é s alkalmat tervének megvalósítására. A kinyilatkoztatás egészét tekintve el mondhatjuk, hogy az úgynevezett ősevangéliumtól kezdve - amikor az Úristen a Teremtés könyve első lapjain tudtul adja, hogy "az asszony széttiporja a kígyó fejét" - a pátriárkákon át egészen a próféták és a királyok jövendölé séig, a szeplőtelen fogantatás, mint a tiszta emberiség megnyilvánulása, Is ten üdvözítő tervében végig jelen volt. Mária ezért az "egészen szép", a Na p teljes fénye, az Atya ragyogásának tükröződése, az Istenhez, és az ő ered eti elgondolásához leginkább hasonló és legközelebb álló teremtmény. Az ő v égérvényes "igenje" Isten tervére és az Istenre hagyatkozó engedelmessége a kegyelem műve. Ahogy nem véletlen az angyal megszólítása: "Üdvöz légy kegy elemmel teljes!", nem volt véletlen Mária válasza sem: "Íme, az Úr szolgáló leánya, legyen nekem a te igéd szerint." Mária magatartása a szív fiatalság át és az eljövendő dolgok hűséges várását jelenti. Benne az Istennel való e gyüttműködés tökéletes mintáját láthatjuk.\n A dogma több mint másfél évszá zados kihirdetése Krisztus mai követőit is megszólítja, mert Isten bennünke t is olyannak szeretne látni, mint Máriát, a kegyelemmel teljest. Szent Pál apostol valami hasonlóra buzdítja az efezusi híveket: "Isten Krisztusban m inket is kiválasztott a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlen ek legyünk, hogy magasztaljuk felséges kegyelmét, amellyel megajándékozott minket." Ugyanaz a kegyelmi adomány vár tehát ránk is, amelyet Mária elfoga dott, és amelyre élete szentségével és tisztaságával válaszolt.\n 1858-ban, négy évvel az ünnepélyes pápai kijelentés után a lourdes-i jelenések minte gy megerősítették a dogma tanítását: Szűz Mária az áteredő bűn minden foltj ától mentes volt. A tizennégy éves Bernadettnek többször megjelenő "gyönyör ű asszony" a rózsafűzér imádkozására szólított fel, azért, hogy az emberek változtassák meg életüket és fogadják be Istent a szívükbe. Ez a "fehér ruh ás asszony" az egyik jelenés alkalmával így mutatkozott be: "Én vagyok a sz eplőtelen fogantatás." Az ünnep azt az örömhírt közvetíti felénk, hogy Mári át követve és az ő közbenjárását kérve elnyerhetjük az Isten által nekünk i s megadott kegyelmet, még ebben a bűntől megsebzett világban is, Krisztus ü dvözítő művébe vetett hittel, hogy Isten tiszta, szeplőtelen gyermekei legy ünk.\n Adoremus 2006. Kránitz Mihály teológus tanár\n Imádság\n Istenünk, t e méltó hajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen f ogantatásában, amikor őt Fiad halálának érdeméért eleve megóvtad minden bűn től. Szűz Mária közbenjárására engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk e l hozzád.\n X-ALT-DESC;FMTTYPE=text/html:A bold ogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának & uuml;nnepe arra utal, hogy a Szent Szűz fogantatása első pillanat&aa cute;tól, Krisztus érdemeire való tekintettel, mentes volt az eredeti bűntől és annak minden hatásátó l.
A hittétel Isten bűn fölötti győzelmét ad ja tudtul, melyet Jézus Krisztus által vitt végbe. A & quot;kegyelemmel teljes" megnevezés tömören kifejezi az ünnep tartalmát. Gábor főangyal így szó lítja meg a názáreti Máriát. Luká cs evangélista itt tudatosan a hívő tanítvány p éldaképeként állítja be Mári&aacu te;t, aki elfogadja Isten hívását. Ő a kegyelemmel &aa cute;tjárt végidőkbeli Sion leánya. Benne olyan &aacut e;llandó életállapot alakult ki, melyet Isten beavatko zása vitt végbe.
A szeplőtelen fogantatás elsős orban Isten szeretetének a győzelme, mely nem hátrál m eg az emberek ellenállása és bűnei miatt, hanem tal&aa cute;l lehetőséget és alkalmat tervének megvaló sítására. A kinyilatkoztatás egész&eacut e;t tekintve elmondhatjuk, hogy az úgynevezett ősevangéliumt& oacute;l kezdve - amikor az Úristen a Teremtés könyve el ső lapjain tudtul adja, hogy "az asszony széttiporja a kí ;gyó fejét" - a pátriárkákon &aacut e;t egészen a próféták és a királ yok jövendöléséig, a szeplőtelen fogantatás, mint a tiszta emberiség megnyilvánulása, Isten ü dvözítő tervében végig jelen volt. Mária e zért az "egészen szép", a Nap teljes f&eacut e;nye, az Atya ragyogásának tükröződése, az Istenhez, és az ő eredeti elgondolásához leginká ;bb hasonló és legközelebb álló teremtm&ea cute;ny. Az ő végérvényes "igenje" Isten ter vére és az Istenre hagyatkozó engedelmessége a kegyelem műve. Ahogy nem véletlen az angyal megszólít& aacute;sa: "Üdvöz légy kegyelemmel teljes!", nem volt véletlen Mária válasza sem: "Íme, az Úr szolgálóleánya, legyen nekem a te igé ;d szerint." Mária magatartása a szív fiatals&aac ute;gát és az eljövendő dolgok hűséges vár ását jelenti. Benne az Istennel való együttműk&ou ml;dés tökéletes mintáját láthatjuk .
A dogma több mint másfél évszázad os kihirdetése Krisztus mai követőit is megszólít ja, mert Isten bennünket is olyannak szeretne látni, mint M&aac ute;riát, a kegyelemmel teljest. Szent Pál apostol valami has onlóra buzdítja az efezusi híveket: "Isten Kriszt usban minket is kiválasztott a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk, hogy magasztaljuk fels& eacute;ges kegyelmét, amellyel megajándékozott minket. " Ugyanaz a kegyelmi adomány vár tehát rán k is, amelyet Mária elfogadott, és amelyre élete szent ségével és tisztaságával válaszol t.
1858-ban, négy évvel az ünnepélyes p&aa cute;pai kijelentés után a lourdes-i jelenések mintegy megerősítették a dogma tanítását: Szűz Mária az áteredő bűn minden foltjától mentes vo lt. A tizennégy éves Bernadettnek többször megjelen ő "gyönyörű asszony" a rózsafűzér im&aacu te;dkozására szólított fel, azért, hogy az emberek változtassák meg életüket és fo gadják be Istent a szívükbe. Ez a "fehér ruh ás asszony" az egyik jelenés alkalmával íg y mutatkozott be: "Én vagyok a szeplőtelen fogantatás.&q uot; Az ünnep azt az örömhírt közvetíti f elénk, hogy Máriát követve és az ő kö zbenjárását kérve elnyerhetjük az Isten &a acute;ltal nekünk is megadott kegyelmet, még ebben a bűntől meg sebzett világban is, Krisztus üdvözítő művéb e vetett hittel, hogy Isten tiszta, szeplőtelen gyermekei legyünk.
Adoremus 2006. Kránitz Mihály teológus tanár
Im ádság
Istenünk, te méltó h ajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságo s Szűz Mária szeplőtelen fogantatásában, amikor őt Fia d halálának érdeméért eleve megóv tad minden bűntől. Szűz Mária közbenjárásá ra engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk el hozzád.
URL;VALUE=URI:https://szentimregyor.hu/jdoc4/index.php/component/jevents/icalrepeat.detai l/2019/12/09/19082/-/a-boldogsagos-szuz-maria-szeplotelen-fogantatasa-founn ep?Itemid=1&tmpl=component DTSTAMP:20240328T094512 DTSTART;TZID=Europe/Budapest:20191209T000000 DTEND;TZID=Europe/Budapest:20191209T235959 RECURRENCE-ID;TZID=Europe/Budapest:20191208T000000 SEQUENCE:0 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT END:VCALENDAR