Győri Szent Imre Plébánia
9024 Győr, Szent Imre út 35.
(96) 424 443
gyoriszentimre.iroda@gmail.com

Honlapunk megújult!

Kedves Olvasóink!

A győri Szent Imre Plébánia honlapja megújult.

Ez a honlap átmenetileg archívumként még elérhető marad, de a továbbiakban nem frissül.

A régi honlap híreit a menüből éri el.

A győri Szent Imre Plébánia új honlapja a következő címen érhető el, így amennyiben a kedvencek/könyvjelzők közé mentette el oldalunkat, az is érdemes frissíteni:

↓↓↓  Kattintson ide! ↓↓↓

GYŐRI SZENT IMRE PLÉBÁNIA

Egyházmegyei Ifjúsági Lelkigyakorlat 2010. november 5-7 - beszámoló

2010. november 5-7 között került megrendezésre az Egyházmegyei Ifjúsági Lelkigyakorlat.

Cikkünkben két, a lelkigyakorlaton részt vett fiatal beszámolóját olvashatjuk:

Péntek este érkeztünk meg Győrújbarátra. Életem első lelkigyakorlata volt. Mondanom sem kell, hogy nagy izgalommal indultam. Ezen az estén egy laza tekézés és egy nagyon várt vacsora után meg is kezdtük az elmélkedést és az ismerkedést. Megtanulhattuk, átbeszélhettük, hogy kinek mit is jelent, hogy „Isten látta, hogy jó” (Teremtés könyve). Majd mialatt ismerkedés céljából mindenki hasonlította magát valamihez, találkozhattunk tengerrel, kiskutyával, fél pohár vízzel, pattintott kővel, szivárvánnyal, virággal, homokozóval is.

Másnap  beutaztunk Győrbe a Szent Imre templomba, ahol részt vehettünk a IV. Győri Ifjúsági Találkozón. Kezdetnek Szent Imre életéről nézhettünk meg egy fantasztikus előadást, melyet Szilárd atya írt, és a templomhoz tartozó ifjúság vitt színpadra. Igazán elragadóra, fiatalosan pezsgőre sikerült az előadás.

Délután kis csoportokban beszélgethettünk őszinteségről, családról, hitről, arról, hogy ezek kinek mit jelentenek az életében, hogy a fiatalok hogyan tudnak készülni a párkapcsolatra, a házasságra.  Ezután még volt lehetőség filmnézésre, illetve a játékosabb kedvűeket agyafúrt fajátékok várták. Eközben nagyon finom házi süteményeket kóstolhattunk testi táplálék gyanánt.

Hat órakor részt vehettünk egy fantasztikus, zenés-énekes misén, melyet a püspök úr celebrált, és egy messze földről érkezett, indiai atya is megtisztelt minket a jelenlétével.
Estére visszatértünk kedves szállásunkra az Apor üdülőbe, ahol Balázs és Gábor atyák lehetőséget biztosítottak gyónásra, illetve szabad beszélgetésre. Őszinte percek voltak. Majd sok játékkal zártuk a napot, volt repülőzés (maffia), medve és fóka vadászat, és sok más, rengeteg nevetéssel, mókával.

Vasárnap a viccmeséléssel színezett reggeli után elsétáltunk a Győrújbaráti kilátóba. Odavezető utat Rózsafüzér-imádkozással és énekléssel töltöttünk, majd amikor felértünk a hegyre, gyönyörű látvány tárult elénk. Itt is imádkoztunk, illetve Balázs atya beszélt nekünk a hegyre épült városról, és feltett pár gondolatébresztő kérdést ezzel kapcsolatban. A jókedélyű visszaút után mindenki kapott két szentképet, melyre rögzíteni kellett egy pár gondolatot arról,  hogy kinek mit is jelentett ez a pár nap. Ezt egy mise követte, szintén sok énekkel, szívhezszóló elmélkedéssel. Majd egy vidám hangulatú ebéddel és még egy utolsó medve-vadászattal zártuk a napot.

Azt hiszem szeretnék hálát adni ezért a pár napért az Úrnak, hogy odaküldte Balázs és Gábor atyákat,  az őszinteségükkel, jókedvükkel, kedvességükkel, és nem utolsó sorban jó humorukkal. Azokért a nyitott, jószívű, vidám emberekért is akikkel találkozhattam, beszélgethettem. A sok gondolatért, érzelemért, vidámságért és játékért is. Köszönöm Uram, és köszönöm Nektek, akik ott voltatok :), akik pedig nem voltatok, gyertek legközelebb! Megéri :)

Hanzel Renáta

Az őszi szünet nagyszerű befejezése volt számomra az Egyházmegyei Ifjúsági Lelkigyakorlat. Sajnos az első napon még nem tudtam részt venni, mivel szombaton Szent Gellért szerepében léptem színre a Szent Imre életét bemutató Pannónia virága című színdarabban, amelyre még aznap kora reggel is próbáltunk. Ezért a lelkigyakorlat nekem csak a szombati nappal vette kezdetét, a plébániánkon szervezett ifjúsági találkozón. Miután a találkozó minden résztvevője megérkezett, előadtuk a színdarabot. Jó érzés volt végre megmutatni, hogy mire is készültünk az elmúlt hónapban, és úgy érzem hogy valóban jól is sikerült a darab premierje. Az előadás után megebédeltünk, majd ebéd után Martos Levente Balázs atya tartott előadást a templomban. Az előadáson elhangzott gondolatok végigkísérték a nap további részét is. Az előadás, és valójában az egész lelkigyakorlat témája a család volt. Ezután kiscsoportos beszélgetések következtek, ahol igyekeztünk megismerni egymást, és közösen elmélyíteni az előadáson hallott gondolatokat. Az ifjúsági nap utolsó programjaként választhattunk különböző játékok, és a Szerelempróba című film megnézése között. A találkozót egy szép püspöki mise zárta le, majd vacsora után ismét Győrújbarátra mentünk Balázs atyával, és Gábor atyával. A hosszú nap, és a sok program ellenére éjszakába nyúlóan beszélgettünk és játszottunk. Vasárnap felsétáltunk a győrújbaráti kilátóhoz, ahonnan nem csak a tájat, de önmagunkat is szemléltük, a Bibliából vett gondolatok tükrében. A vasárnapi szentmisével, majd utána az ebéddel lezártuk a három (illetve számomra sajnos csak két) szép napot.

Nem tudom biztosan hogy a sok emlék közül melyik fog eszembe jutni, ha hosszabb idő múlva visszagondolok ezekre a napokra. Remélem hogy Balázs atya tanítása akkor is segítségemre lesz majd, amikor valóban fontos döntés elé kerülök az életben. A három nap megtanított arra is, hogy mennyivel könnyebb közösségben, és helyes útmutatással eligazodni az életünket érintő fontos kérdésekben, mintha pusztán önerőből próbálnánk rájuk megoldást találni.